Ambivalens


Vi elsker Skanderborg kommune!

Så er det sagt!

 

Vi elsker, at Skanderborg kommune tør! Den innovative folkeskole har besluttet at købe Skolen i spil fri i et lille halvt år for at være konsulenter på kommunens folkeskoler, og prøve at udbrede og forankre den viden og de erfaringer vi har gjort os. Tanken er, at vi sammen med lærere fra almenmiljøet sætter klasseteams igang med at arbejde med gamification og GBL.

Folkeskolen har skrevet om det her: Elever skal lære via computerspil

Vi kan næsten ikke få armenen ned, MEN … det er dog også med en god potion ambivalens vi har sagt ja til at deltage i projektet, for det betyder selvfølgelig at vi bliver nødt til at overlade vores kære GBL-klasse på Columbusskolen til nogle andre. De kære unger har jo i høj grad været en del af udviklingen af vores koncept og metode. De har været tålmodige prøveklude, vedholdende beta-testere, og er efterhånden rigtigt gode og erfarne kritikere. Vigtigst af alt er de dog “bare” rigtig dejlige børn, og vi kommer til at savne dem. Allesammen! Uden GBL-klassens fantastiske elever havde der aldrig været noget Skolen i spil.

I dag fortalte vi så drengene at vi skal ud at være konsulenter næste skoleår. Det var en meget lang dag, med meget vrede, tårer og frustration, men heldigvis også med rigtig mange krammere og tilbageblik på de sidste 2 år.

Vi glæder os helt vildt til at dele ud af vores viden, men det gør også ondt i maven.

Øv at vi ikke kan være to steder på en gang!


Om Tore

Tore er stifter og ejer af firmaet Skolen i spil, der holder foredrag, kurser og workshops om spil og gamification. Han er uddannet pædagog, med en baggrund indenfor IT. Siden år 2000 har han arbejdet med spil og læring, og er nu en af landets førende eksperter på området. Tore er erfaren foredragsholder, og har bl.a. talt på New York University, Den internationale spilfestival Counterplay, Danmarks læringsfestival, Danmarks største spilfestival Game Scope og LEGO Education IDEA Workshop.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *