Fail forward


[:da]Da vi ikke længere har vores egen klasse at bruge som laboratorium bliver vi nødt til at låne os frem når vi har ting vi gerne vil have prøvet af. Så når nu vi foreksempel har fundet en “nyt” spil som vi er i tvivl om hvordan fungerer i en skole-setting, har vi brug for hjælp.
Derfor har vi i dag været på besøg hos Østermarkskolen i Aars, hvor Daniel Kansberg og hans Gaming as in Learning-elever tog rigtigt godt imod os.

Daniel havde sørget for at eleverne sad parat, spillet var installeret og netværket spillede. Virkelig tjekket!

Vi satte gruppen af 7.-9. klasses elever til at spille spillet Alien Swarm, der i dén grad kræver tæt samarbejde og kommunikation; Uden det dør man en hurtig og nådesløs død!

IMG_20170117_100037

Man skal være rigtig god til at samarbejde og snakke sammen, for hvis man ikke gør det kommer man aldrig videre! -Mads, 9.b.

Efter spillet havde vi en rigtig god refleksion, hvor eleverne kom med deres egne bud på hvad de er i gang med at lære når de spiller (WALT – We Are Learning To), hvordan de kan se de bliver bedre (WALF – We Are Looking For), og hvorfor det er vigtigt (TMB – This Matters Because).

IMG_20170117_112644

De vigtigste highlights fra refleksionen er, for os, elevernes fokus på fail forward, at udfordre sig selv og bruge nederlag som et udgangspunkt for læring, og deres fokus på samarbejde.

Alt i alt en rigtig, rigtig god dag.

Tak til Daniel og Gaming as in Learning eleverne.

GG!


Om Tore

Tore er stifter og ejer af firmaet Skolen i spil, der holder foredrag, kurser og workshops om spil og gamification. Han er uddannet pædagog, med en baggrund indenfor IT. Siden år 2000 har han arbejdet med spil og læring, og er nu en af landets førende eksperter på området. Tore er erfaren foredragsholder, og har bl.a. talt på New York University, Den internationale spilfestival Counterplay, Danmarks læringsfestival, Danmarks største spilfestival Game Scope og LEGO Education IDEA Workshop.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *