[:da]Potentiale[:]


[:da]

potentiale, (af lat.), skjult kraft; en mulighed, som endnu ikke er realiseret, men som ud fra det foreliggende synes at være til stede.

Vi har for tiden at gøre med flere ting som vi forventer os meget af. Ting med stort potentiale.

I onsdags holdt vi første workshop med lærerne fra de 2 københavnske skoler, der deltager i forskningsprojektet om vores metode. Det er henholdsvis Kirsebærhavens skole i Valby og Skolen ved søerne på frederiksberg. Vi har virkelig været spændte på hvordan det ville gå, og hvordan de ville tage imod os, og vores metode. Lærerne var heldigvis både positive, engagerede, dygtige og tog rigtigt godt imod det hele. -og de kunne også lide at spille. 😉

IMG_2570

Lærerne fra Kirsebærhavens skole og Skolen ved søerne giver den gas med Torchlight II i multiplayer. 🙂

De næste par uger skal lærerne på de to skoler undervise som de plejer, men forskerne skal indsamle data undervejs, så de har noget at sammenligne med, når de spilbaserede undervisningsforløb starter efter næste workshop. Den glæder vi os meget  til. Det bliver rigtigt, rigtigt fedt. Vi går nærmest og tripper for at få lov, at lege med dem igen, og så håber vi selvfølgelig på, at de også selv glæder sig. 😉

-og så er vi de næste par måneder 3 mand på kontoret istedet for de sædvanlige 2. Vi har simpelhen fået en praktikant indenfor døren. Bo Lillienthal Svenningsen har valgt at beære os med sit selskab, og bidrage til vores lille firma med alle sine kompetencer som E-konceptudvikler. Han er allerede i fuld gang, vi er vildt begejstrede for hans produkter, og vi har masser af arbejde til ham! 😉

IMG_2582

Selv praktikanter kan have brug for en pause indimellem. 🙂

Endelig har vi fået hænderne i Jeppe Gordons speciale-opgave fra MIL-studiet på Aalborg Universitet. MIL står for Master i IKT og Læring. Jeppe besøgte os, og nogle af de klasser vi kick-startede i Skanderborg kommune i efteråret 2014. Det ultra-, ultra-korte resumé af hans konklusion er, at vores metode er et komplekst værktøj med stort potentiale, der stiller store krav til skolelærerne. -Vi kan tilføje, at vi er glade for, at han har konkluderet at vores metode har potentiale, og at vi arbejder på at skalere metoden, og gøre den nemmere at udbrede. 🙂

samspil

Skulle man have lyst til, at læse Jeppes speciale i sin fulde udstrækning kan den findes her: Sammenspil – Et mikrosociologisk studie af deltagelsesmulighed gennem spilbaseret læring af Jeppe Gordon

[UPDATE] Vi har nu også fået fat i Mille Oxagers kandidatspeciale om vores metode.

Milles speciale fokuserer primært på lærernes oplevelse af metoden, og metodens forankring hos dem. Ultra-resuméet er, at metoden er et effektivt, men også meget komplekst værktøj, der stiller store krav til lærerens spildannelse og tekniske kompetencer.

Milles speciale

Milles speciale kan læses her: Når spil indtager klasseværelset

Har du selv lyst til at se os “in action”, så har vi stadig ledige pladser til vores åbne workshop d. 27/8 kl. 8:30.14:00 på AAU CPH i Sydhavnen. Du kan se invitationen her: Invitation til Åben workshop -Send os en mail på kontakt@skolenispil.dk hvis du har lyst til at deltage. :-)[:]


Om Tore

Tore er stifter og ejer af firmaet Skolen i spil, der holder foredrag, kurser og workshops om spil og gamification. Han er uddannet pædagog, med en baggrund indenfor IT. Siden år 2000 har han arbejdet med spil og læring, og er nu en af landets førende eksperter på området. Tore er erfaren foredragsholder, og har bl.a. talt på New York University, Den internationale spilfestival Counterplay, Danmarks læringsfestival, Danmarks største spilfestival Game Scope og LEGO Education IDEA Workshop.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *