Så meldte frustrationen sig igen …


Så kom dagen hvor spændingen fra sidste uge skulle forløses. Vi havde sat hele dagen af til karaktér kreation, og snak om rollefordeling og samarbejde, og selvfølgelig at spille selve spillet, Torchlight 2.

Torchlight 2 er et spil af typen Co-op RPG (Cooperative Role Playing Game). Altså samarbejds-rollespil. En spilgenre hvor man som et hold kæmper mod mørkets kræfter i en eventyrverden med monstre, drager og andre fantasivæsner. Da disse kampe ofte finder sted i mørke, labyrintiske gange, huler og grotter, kaldes de også nogle gange for “Dungeon Crawlers”.

Vi havde alle svært ved at vente. Da vi endelig havde fået puslet vores hold sammen og fordelt roller gik vi i medierummet og startede spillet, og for f*nden hvor var stemningen anspændt. Det var spændende og sjovt, men i den grad også udfordrende for børnene. På et tidspunkt blev det for meget for en af vores elever der lige måtte forlade rummet og spillet for en stund. Han kom heldigvis tilbage og lod ikke os andre i stikken.

Modelfoto: Simon Jeppesen

Da jeg præsenterede tanken om at bruge en klassisk Dungeon Crawler, som træning i samarbejde for en nørd-ven kommenterede han tørt, “Det scenario vil nok inkludere lego som projektilvåben, som det mindste. I værste fald kunne det være starten på 3. verdenskrig.” Jeg tror han har ret, og jeg tror vi har valgt det helt rigtige spil. 😉


Om Tore

Tore er stifter og ejer af firmaet Skolen i spil, der holder foredrag, kurser og workshops om spil og gamification. Han er uddannet pædagog, med en baggrund indenfor IT. Siden år 2000 har han arbejdet med spil og læring, og er nu en af landets førende eksperter på området. Tore er erfaren foredragsholder, og har bl.a. talt på New York University, Den internationale spilfestival Counterplay, Danmarks læringsfestival, Danmarks største spilfestival Game Scope og LEGO Education IDEA Workshop.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *